משה סעדה: "בפרקליטות רצו להעביר לי מסר; אינני חושש"

    אייל ראובן 1 Comment on משה סעדה: "בפרקליטות רצו להעביר לי מסר; אינני חושש"

    סגן ראש מח"ש לשעבר ומועמד הליכוד לכנסת, משה סעדה בריאיון ל"קול חי": "זה ברור שבפרקליטות רצו להעביר לי מסר בהשלמת החקירה. העברתי להם מסר חוזר שאני מתכוון להמשיך לחשוף את כל מה שחשפתי. אני מכיר את המערכת. כל אדם אחר היה מיד זז צעד אחורה, אבל אני לא חושש"

    צילום: יוסי זליגר
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן ראש מח"ש לשעבר ומועמד הליכוד לכנסת, משה סעדה שוחח הבוקר (חמישי) עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע. בפתח השיחה הוא התייחס להשלמת החקירה אליה נקרא למחרת היום בו הוצב ברשימת הליכוד: "ביום שהודיעו לי על השריון, למחרת בבוקר אני שומע בחדשות שפותחים נגדי בחקירה. די מהר התברר שלא כצעקתה – אלא השלמת חקירה כעד בתיק רונאל פישר. זה ברור שהם רצו להעביר לי מסר. העברתי להם מסר שאני מתכוון להמשיך לחשוף את כל מה שחשפתי. אני מכיר את המערכת. אני לא חושש. אבל כל אדם אחר היה מיד זז צעד אחורה".

    לדבריו "כל החיים שלי עבדתי מול כוחות מאוד גדולים. ברור שכל העבודה שלי במח"ש הייתה נגד הזרם. תמיד נזהרתי כי ידעתי שמחפשים אותי. אני יודע שלא נפל רבב בהתנהלות שלי. הנאמנות שלי היא לציבור".

    סעדה מתח ביקורת חריפה על ההחלטה לפסול את עמיחי שיקלי מהתמודדות בליכוד: "ההחלטה של השופט עמית פוגעת פגיעה חמורה בדמוקרטיה ובזכות להיבחר. שיקלי נהג לפי הכללים. הוא לא קיבל דבר על הפרישה, אלא פרש אידיאולוגית. בנט ושקד הונו את המצביעים שלהם והפרו הבטחות. שיקלי פעל לפי מצע ימינה והסיעה החליטה להפריש אותו. בביהמ"ש המחוזי הגיעו להסכם שעליו הוא הסתמך. מה שעושה פה השופט עמית הוא פוגע בסמכות של היועמ"שית לכנסת ובהסתמכות של אדם על פשרה שהתקבלה בבית משפט".

    הוא סיפר מדוע לא הצטרף למפלגתה של איילת שקד: "היא פנתה אלי והצבתי לה את התנאים שלי. תנאי ראשון- אך ורק ממשלה בראשות נתניהו, תנאי שני- אני רוצה להמשיך לחשוף את הכשלים במערכת אכיפת החוק והשלישי- שינוי מבני ומהותי במערכת. אלה התנאים שהיו לי. תשאלו אותה אם היא הסכימה".

    סעדה תקף: "כל יום היא אומרת משהו אחר. יום אחד רק ממשלת אחדות, יום אחר רק ממשלה עם נתניהו. אין מצב שהיא עוברת. לא הייתה מפלגה שעברה במצב כזה; אם אנשי הימין ילכו להצביע יהיו 61".

    ביחס לשינויים הנדרשים במערכת המשפט, אמר: "אני עזבתי את התפקיד שלי כדי לעשות שינוי. צריך שינוי קודם כל בפרקליטות. עד לפני שבועיים הייתי פורס את המשנה שלי אבל היום אני חלק מנבחרת. עוד שנה נדבר על השינוי שנעשה (בלשון עבר א.ר) בע"ה".



    1 תגובות

    מיין תגובות